Polityka prywatności

KLAUZULA INFORMACYJNA

W Helens nieruchomości (Helens Group Sp. z o.o.) odpowiadamy za bezpieczne korzystanie z Twoich danych, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami.

Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

1. Administratorem danych, w rozumieniu art. 4 pkt 7 Rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2006 r. o ochronie danych osobowych zawartych w niniejszym oświadczeniu jest Helens Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 00-789 przy ul. Humańska 8/3; tel. 773 415 025; e-mail: helensgroup.pl@gmail.com, zwany dalej Administratorem.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu:

  • zawarcia i wykonania umowy pośrednictwa w sprzedaży/kupnie/najmie/wynajmie nieruchomości na podstawie art. 6 ust 1 pkt b) RODO,
  • obsługi zgłoszeń (np. przez formularz kontaktowy, e-mail),
  • dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z Klientem umową pośrednictwa na podstawie art. 6 ust 1 pkt f) RODO,
  • prowadzenia analiz statystycznych,
  • przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych,
  • prowadzenia działań marketingowych podejmowanych przez Helens Group Sp z o.o. samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami na podstawie art. 6 ust 1 pkt a) RODO,
  • realizacji postanowień zawartych w ramach sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, mailingu),
  • udzielanie odpowiedzi na pisma i wnioski,
  • prowadzenia działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa.

Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym oraz warunkiem zawarcia umowy pośrednictwa, a niepodanie danych w zakresie wymaganym przez Administratora może skutkować odmową zawarcia umowy.

3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest udzielona zgoda lub ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem, oraz prawnie uzasadniony cel Administratora.

4. Dane osobowe będą przechowywane na czas realizacji usługi lub celu dla jakiego zostały powierzone lub dłuższy, jeśli jest prawnie uzasadniony (5 lat licząc od końca roku rozliczeniowego na potrzeby urzędu skarbowego, 10 lat przewidziane dla przedawnienia roszczeń).

5.W przypadku, jeśli umowa ostatecznie nie zostanie zawarta, dane osobowe zostaną trwale usunięte z bazy danych lub będą przetwarzane na potrzeby realizacji innych celów – np. przesyłania drogą elektroniczną informacji handlowych, subskrypcji newslettera, za osobną zgodą.

6. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich.

7. Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:

• dostępu do swoich danych oraz prawo ich zmiany, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,

• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w zakresie, w jakim przetwarzanie następuje na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora,

• cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w zakresie jakim podstawą przetwarzania jest zgoda, wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

8. Pani/Pana dane będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu (art.22 ust 1 i 4) w celu uniknięcia spamowania oraz doboru spersonalizowanej oferty spełniającej oczekiwania i warunki klienta.

9. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku naruszenia warunków, o których mowa powyżej, lub przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

10. Odbiorcami danych osobowych będą pracownicy (współpracownicy) Administratora, podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych (np. dostawcy oprogramowania, dostawcy hostingu), inni pośrednicy współpracujący (w tym w ramach systemu MLS), notariusze.

11. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres świadczenia usługi pośrednictwa przez Helens Group Sp. z o.o., a następnie do momentu przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy o świadczenie usług pośrednictwa lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności dotyczących obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i podatkowych.